Moderniserat varumärke lyfte Sordin

Sordins hörselskydd håller högsta kvalitet, det vet användare världen över. Men hur gör man om en multinationell jätte redan dominerar den globala marknaden? Sordin klev ut ur skuggan och tog upp kampen med hjälp av ett nytt och modernt varumärke.

Utmaning

Sordin har trogna kunder som vet vad de vill ha. För dem är endast det bästa gott nog. Men för att rejält bredda kundbasen krävdes effektiv marknadsföring som ökar kännedomen och stödjer försäljningen. Sordin antog utmaningen med vår hjälp.

Lösning

Produktkvalitet i all ära, i längden är det varumärket som räknas. Vi inledde en spännande brandingresa tillsammans med Sordin som fortsätter än i dag. Med modern formgivning, tagline och tonalitet har vi ökat kännedomen om Sordins hörselskydd och varumärke.

En kvinna med hörselkåpor från Sordin.

Starka porträttfoton ger Sordins produktvarumärken ett mer spännande mänskligt uttryck än traditionella användarbilder.

Brand book med Sordins logotyp, fonter och färger.
En större vepa med strålkastare riktade mot sig. Motivet är Sordin - Embrace Noise.

Den nya taglinen ”Embrace noise” speglar det starka självförtroendet hos ett varumärke och företag med idel premiumprodukter i sin portfölj.

Animationer med produkterna i fokus stärker Sordins premiumkaraktär och position som kunskapsledare inom hörselskydd.

En annonsenhet för sociala medier. Motivet är Sordin Supreme Pro-X LED.

En 3D-animering av ett par Sordin hörselkåpor som är tagna isär för att illustrera de olika komponenterna.

Vem sa att teknisk information måste vara tråkig? Vi utnyttjar möjligheterna med 3D för att göra Sordins kunskapsförmedling både informativ och attraktiv.

Logotyper för Sordin Hear2 och Sordin Care.

Konceptvarumärken lyfter delarna och helheten. SordinHEAR2 döpte vi Sordins nya ljudsystem till, medan SordinCARE är kampanjtema för yrkessegmentet Sordin Professional.

Vill du också lyfta ditt varumärke?

Ange dina kontaktuppgifter nedtill så hör vi av oss!

Tack! Vi kontaktar dig så fort som möjligt!
Thank you! We will get back to you as soon as possible!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ladda hem whitepaper

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Download whitepaper

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Mer läsning

More inspiration

kontakt
Contact