ABB ville nå ut snabbt till så många maskinbyggare som möjligt. Det gällde att både påvisa fördelarna mot traditionella DC-motorer och att övertyga om att ABB:s motorer är det bästa valet. Av tradition fanns många DC-motorer kvar på marknaden och fortsatte att användas av många maskinbyggare trots att de är både dyrare och mer komplexa än de smartare AC-motorerna HDP. Nu fanns möjligheten för kunderna att ta ett stort kliv mot motorer från en högre hylla.
byBrick tog fram ett komplett marknadskommunikationspaket för att lansera HDP-motorerna. Vi utvecklade det kreativa konceptet ”Harnessing the power” för att påvisa ABB-motorernas överlägsna effekttäthet – helt enkelt deras kraft och styrka – den kanske viktigaste HDP-motoregenskapen och en klassisk ABB-fördel. Konceptet genomsyrade hela kampanjen – från reklamfilm och produktanimation till whitepaper och pressmeddelande – allt producerat av oss på byBrick.
I vår reklamfilm lanserade vi ABB:s HDP-motorer under taglinen "Harnessing the power", som vi tog fram för att visualisera kraften i motorerna.
Vi tog fram en serie banners som illustrerar spännvidden i HDP-seriens storleksklasser.
Broschyr, whitepaper, kundpresentation och pressmeddelande kompletterade kampanjmaterialet.
Ange dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!