ABB ville nå ut snabbt till så många maskinbyggare som möjligt. Det gällde att påvisa HDP:s fördelar mot DC-motorer och övertyga om att ABB:s motorer är bästa valet. Av tradition fanns många DC-motorer kvar på marknaden och fortsatte att användas av många maskinbyggare trots att de är både dyrare och mer komplexa än de smartare AC-motorerna HDP. Nu fanns möjligheten för kunderna att ta ett kliv mot motorer från en högre hylla.
Vi tog fram ett komplett marknadskommunikationspaket för att lansera HDP-motorerna. Vi utvecklade det kreativa konceptet ”Harnessing the power” för att påvisa ABB-motorernas överlägsna effekttäthet – helt enkelt deras kraft och styrka – den viktigaste HDP-motoregenskapen och en klassisk ABB-fördel. Konceptet genomsyrade hela kampanjen – från reklamfilm och produktanimation till whitepaper och pressmeddelande.
I vår reklamfilm lanserade vi HDP-motorerna under taglinen "Harnessing the power" som visualiserar kraften i motorerna.
Vi tog fram en banner som visar på spännvidden av motorstorlekar i HDP-serien.
Broschyr, whitepaper, kundpresentation och pressmeddelande kompletterade lanseringsmaterialet.
Ange dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!