Office 365 Stockholm genom byBrick Operations

Vi kan Office 365 Stockholm! Sitter ditt företag i Stockholm och funderar ni på om Office 365 kan vara rätt för er? Då har du kommit rätt. byBrick Operations har hjälpt flera hundra företag i Stockholm med Office 365. Vi är sedan många år Guldpartner till Microsoft och en av få Microsoftpartners i Stockholm med statusen Cloud Solution Provider. Sammantaget innebär detta att vi har alla möjligheter att hjälpa er längs hela kundresan i Office 365, och att ni blir nöjda i slutändan. Läs mer här på sidan om hur vi ser den optimala kundresan till Office 365 Stockholm, eller ta kontakt med oss redan nu och tala med en av våra experter inom Office 365 Stockholm.

Kontakt

Men först, vad är fördelen med en Office 365 partner i Stockholm?

Om ditt företag finns i Stockholm så finns det flera fördelar med att välja en Office 365 partner i Stockholm. En fysisk närhet mellan kund och byBrick Operations upplever vi vara fördelaktig, egentligen genom hela kundresan; under offerering, projekteringsfasen, uppstarten men sedan även hantering och support av kundens Office 365 miljö efter det att projektet har avslutats. Läs mer om att köpa Office 365.

 office 365 stockholm chart

Så förenklas offereringsfasen med Office 365 Stockholm

Offereringsfasen mellan kund och byBrick Operations handlar mycket om att identifiera vilka Office 365 värden som kan uppstå för kunden. En rad möten genomförs mellan en försäljare och  Office 365 expert från byBrick Operations och kunden ifråga. Vissa av dessa möten kan hållas online, via lösningar som Skype for Business, men i flera fall så är det helt nödvändigt med fysiska möten om Office 365 i Stockholm. Ett exempel är vid demonstration av Office 365 och klienthårdvara. Många klientdatorer är idag anpassade efter Office 365 och för att demonstrera detta för våra Office 365 Stockholm kunder så är ett konventionellt, fysiskt möte nödvändigt. Läs mer om olika planer och Office 365 pris

 

Projekteringsarbetet och Office 365 Stockholm

Vid projektering av Office 365 så planeras det optimala införandet av Office 365 hos vår kund. Mycket av detta arbete handlar om att identifiera vilken funktionalitet i Office 365 som ska aktiveras för kund och vilka förutsättningar kunden har att använda dessa. Eftersom Office 365 är en molntjänst så är en sådan förutsättning internethastighet och nätverkets täckning i kundens kontorsyta. Många gånger behöver nätverkstäckningen förbättras vilket innebär att vi installerar kompletterande accesspunkter på kontoret. Av denna anledningen är den fysiska närhet mellan byBrick Operations och kunden, som Office 365 Stockholm medför, helt nödvändig.

 

Hantering och IT support av kundens miljö vid Office 365 Stockholm

När kunden väl är igång med Office 365 så väljer många kunder ett avtal för IT support med byBrick Operations. Detta ger kunden möjlighet att kontakta byBrick Operations servicedesk vid behov av IT support Stockholm, även gällande Office 365. I de flesta så kan våra medarbetare i servicedesk lösa dessa problem via fjärrstyrningsverktyg, men när detta inte är fallet så åker vi ut till kundens kontor för att avhjälpa problemet. Vid dessa tillfällen uppstår alltså ytterligare en fördel med lokal närvaro, som en Office 365 Stockholm partner medför. Läs mer om Microsoft molntjänster

Kontakta oss om Office 365 Stockholm