IT-support

30 erfarna supporttekniker som varje dag hanterar ärenden åt våra 400 kunder. Med supportavtal hos byBrick Operations så står servicedesk till ert förfogande.

Supportavtal:

  • Ingående kännedom om er IT-miljö
  • Effektiv IT-support  från distans eller på plats
  • Proaktiv support & patchhantering

byBrick Servicedesk

 
Modern teknologi

Med modern teknologi kan byBrick servicedesk monitorera, upptäcka och åtgärda problem utan er vetskap. Alla våra supportsystem är integrerade så att våra tekniker kan få en ögonblicksbild över er IT-miljö och ärendehistorik. Med marknadens främsta proaktiva och reaktiva verktyg så förhindrar vi uppkomsten av IT-problem och hanterar era IT-miljö med effektivitet.


Flexibilitet

Bland byBrick Operations avtal inom IT-support så finns det något för alla behov. Från de verksamheter som vill kunna vända sig till en kapabel IT-partner vid valda tillfällen, till de som söker ett strategiskt samarbete där era klientdatorer hanteras och era medarbetare kan vända sig till oss utan begränsning.


Tillgänglighet & effektivitet

Tillkommande kunders IT-miljöer dokumenteras vilket ger byBrick servicedesk rätt förutsättningar och möjlighet att hantera era ärenden snabbt, korrekt och med effektivitet. Utifrån våra rutiner och processer säkerställer vi en skalbar supportverksamhet, i majoriteten fall så hanteras era ärenden redan vid initial kontakt. Med en tillgänglighet som matchar er verksamhet så finns byBrick servicedesk där när ni behöver oss som mest. 


Expertis i flera nivåer

Våra supporttekniker delas in en first, second och third line med effektiva eskalationsrutiner. Detta innebär att era ärenden alltid hanteras utifrån rätt kompetens.  Second line är i många fall certifierade inom Microsofts teknologier och hanterar era tekniskt komplexa supportärenden. Third line år våra Technical account managers som är er övergripande tekniska kontakt och arbetar mer strategiskt med er som kund.

"Tack vara byBrick och deras fastprisåtagande kan vi fokusera på vår kärnverksamhet och våra kunder utan att behöva bekymra oss för IT"

- Fredrik Forssman - Advokat/Delägare, Grönberg Advokatbyrå

Våra supportavtal

 

  Reaktiv Proaktiv Hanterad
Servicedesk
Asset management
Övervakning
Proaktivt underhåll  
Patchning  
Patchning 3e part  
Virusskydd som tjänst  
Felsökning hårdvara
Support på distans
Support på plats
  Kontakt Kontakt Kontakt

Vanliga frågor och svar

Kontakta oss