
En Guide då du ska införa tjänstemodeller
När det uppstår kvalitetsproblem eller störningar i en tjänsteleverans beror det ofta på att det saknas en effektiv och ordentligt införd tjänstemodell. Och det drar ner kundnöjdheten, helt i onödan.
En tjänstemodell beskriver hur tjänsteleverantörens erbjudande samverkar med kundens tillgångar och hur denna samverkan kan utveckla värde för kundens affär. Modellen visualiserar också tjänstens struktur och dynamik. Ett annat namn är tjänstens leveransmodell. Som tjänsteleverantör måste vi förstå vad vi levererar och hur.
Införandet av en tjänstemodell börjar ofta med att ledningen identifierar vissa grundläggande behov. Om du vill veta mer kan du läsa vår guide då du ska införa tjänstemodeller här:

Rolf Norrman
Service Management Senior Advisor
Rolf spenderar sina dagar med alla typer av tjänstehanteringsarbete, allt från skapande av modeller och processer till coachning av ledningar i stora organisationer inom både den offentliga och privata sektorn. Rolf har ett särskilt intresse för Service Managements tjänstesida, hur man skapar både tjänster såväl som tjänsteleverantörer i "världsklass".
Rolf spenderar sina dagar med alla typer av tjänstehanteringsarbete, allt från skapande av modeller och processer till coachning av ledningar i stora organisationer inom både den offentliga och privata sektorn. Rolf har ett särskilt intresse för Service Managements tjänstesida, hur man skapar både tjänster såväl som tjänsteleverantörer i "världsklass".