Hur förbereder du din IT organisation inför digitalisering med hjälp av ITIL4?
Digitalisering är hett. Alla pratar om det, många funderar på det, några av oss har börjat arbeta med det och vissa har kommit riktigt långt. Det är onekligen en nutida trend som ingen går miste om.
Samtidigt som man på verksamhetssidan gör vågen för digitaliseringen av verksamhetsprocesser och modeller, brottas IT-avdelningar fortfarande med service management processer och en tjänstekatalog som inte riktigt hänger med. Många har verkligen försökt att, i linje med ITILV3 tjänstekoncept, skapa en organisation som levererar värde i form av väldefinierade tjänster och processer. Oftast med varierande framgång. Digitalisering drivis ofta genom verksamheten, som tar hjälp av utvecklare med agila arbetsmetoder och ett operativt ansvar som bygger på DevOps. Och nu kommer ITIL med sin fjärde version. Hur får IT ihop hela bilden?

byBrick:s konsulter utbildar inom, och har arbetat med Service Management ramverket ITIL i mer än 20 år. En lång och gedigen erfarenhet och de högsta certifieringar är grunden för värdefulla, enkla och pragmatiska övningarna och diskussioner.
Detta roundtable kommer att belysa hur ITIL4 tar ett nytt helhetsgrepp om att leverera (digitala) tjänster, genom att identifiera, benämna, hantera och förbättra de värdekedjorna som finns i samspelet mellan kund och leverantör. Förutom en gedigen introduktion i ITIL4s Service Value System, kommer övningar att ge deltagaren praktiska verktyg och metoder för att påbörja den identifikation och inkrementella förbättring som IT står inför.
Vi avslutar med en nätverkande lunch kl 12-13. Har du några speciella önskemål eller allergier ser vi gärna att du meddelar oss detta.
I priset 299 kr ingår presentationsmaterial, förmiddagsfika och lunch.