Interface Nyheter 2019 Lansering av verktyg för digitalisering

Lansering av nytt verktyg för digitalisering tillsammans med NextGen Value

byBrick Interface NextGen Value lanserar digitalkompass.se

byBrick Interface NextGen Value lanserar digitalkompass.se som hjälper företag att leda sin din digitalisering i rätt riktning

190509

I veckan lanserade byBrick Interface och NextGen Value Digitalkompass, ett verktyg för bedömning av mognadsgrad för företag som vill leda digitalisering och transformation. Verktyget hjälper förtag att förstå vad digitalisering betyder och tt strukturerat och segmenterat se över hela ekosystemet som påverkar och möjliggör digital transformation.

Bakgrund
Genom nära samarbeten och transparenta dialoger med våra kunder genom åren, har vi haft förmånen att skaffa oss god erfarenhet och förståelse för typiska utmaningar kring samsyn och effektivisering av strategier för digitala transformationer. Förra året skapade vi tillsammans med RISE boken DigiDIY som hjälpt organisationer leda egna digitaliseringsworkshops. Nu har vi i vårt samarbete med med NextGen Value skapat verktyget Digitalkompass, med förhoppningen att bidra till att skapa samsyn och bra förutsättningar för dialog inför och under digitaliseringsresan,

Digitalkompass.se ger möjlighet för en person eller flera kollegor att anonymt självskatta sin personliga uppfattning av företagets digitala mognadsgrad, bit för bit;
Kundresan – Erbjudandet – Organisation – Data – Stödsystem.
När tillräckligt många har använt tjänsten kommer vi även att göra det möjligt att jämföra mognadsgraden med andra inom samma bransch eller organisationsstorlek.

Bland deltagarna fanns ASSA ABLOY, Mälarenergi, ABB, Europrofil och Gunnebo Industries med flera och så tyckte man om själva verktyget.

💡 Äntligen konkretiserades vår digitaliserings-ångest
💡 För globala bolag som oss kan verktyget underlätta kulturkrockar under digitaqliseringsresan
💡 Vi kan minska generationsgapet tack vare att verktyget skapar bra dialog i gruppen​

 

Läs mer om vår syn på digitalisering:
Tre avgörande faktorer för lyckad digitalisering

Kia Norhardt Marknadsansvarig

Visa nyhetsarkiv