Interface Nyheter 2017 byBrick Interface växlar upp VR och AR-satsningen med 3D artist från DICE

byBrick Interface växlar upp VR och AR-satsningen med 3D artist från DICE

3d Artist

byBrick Interface har rekryterat Fredrik Larsson från DICE för att växla upp VR och AR-satsningen.

171004

Efterfrågan inom Virtual Reality och Augmented Reality har ökat kraftigt det senaste året. byBrick Interface, som är Sverigeledande på VR och AR inom marknadsföring och försäljning för industrin, vill fortsätta vässa sina högkvalitativa lösningar och har därför rekryterat Fredrik Larsson från DICE.

Fredrik Larsson kommer senast från det framgångsrika spelbolaget DICE, där han bland annat varit med och utvecklat världssuccéerna Battlefield 4, Battlefield 1 och Star Wars Battlefront 2. Med dessa erfarenheter i bagaget är han en riktig expert på realtidsgrafik av hög visuell kvalitet.

”Några av oss har jobbat med interaktiv 3D sedan 90-talet, och när VR och AR blev populärt igen så var det bara ett nytt sätt att konsumera tekniken. Vi har ett extremt kunnigt utvecklarteam och Fredrik är ett perfekt tillskott för att växla upp vår satsning på VR och AR och fortsätta att ligga längst fram. Med sin gedigna erfarenhet från spelbranschen vet han exakt vad som krävs för att göra realistiska, högkvalitativa upplevelser”, säger Elin Sjöström, Teamledare VR & AR på byBrick Interface.

Hos byBrick Interface har Fredrik fått en specialistroll som 3D artist och kommer att vidareutveckla och fortsätta höja den visuella höjden inom de animeringar, visualiseringar och upplevelser i VR och AR som byBrick levererar.

”Vi är jätteglada och stolta över att Fredrik valde byBrick. Nu kan vi hjälpa ännu fler kunder att utveckla high-end upplevelser inom marknadsföring och försäljning. Vi har än så länge bara sett toppen av isberget för den affärsnytta som den nya tekniken kan skapa”, säger Håkan Gill, VD på byBrick Interface.

”Jag vill göra coola grejer och byBrick Interface känns definitivt som en miljö där det uppmuntras och där jag får utvecklas. Det är superspännande att få omsätta min kunskap från spelvärlden till industrin, för att utveckla området och höja realismen.” säger Fredrik Larsson.

Johanna Tömmervik Chief Marketing Officer

Visa nyhetsarkiv