Interface Case Huvudbyrå för XMReality - koncept "Like being there"

Huvudbyrå för XMReality - koncept "Like being there"

Utmaning

XMReality kommersialiserar förstärkt verklighet (AR) med den första industrianpassade lösningen för remote guidance, vägledning på distans. De utvecklar lösningar för kundföretagens experter som kan distansvägleda egna medarbetare eller kunder genom exempelvis en serviceprocedur på fältet. 

Bolaget hade behov av att förstärka sin varumärkesidentitet och profil för att nå ut på marknaden med en ny tjänst.

Uppdrag

byBrick Interface uppdrag som huvudbyrå var att hjälpa XMReality att modernisera sin varumärkesprofil, stärka sin position på marknaden och släppa ny webb.

Lösning

Vi utvecklade bolaget på tre nivåer; grafiskt, bildmässigt och budskapsmässigt. Vi tog fram en ny grafisk profil, en ny payoff "Like being there", nytt bildmanér, ny webbplats samt utvecklade deras kundcase.

Konceptet "Like being there" syftar på att remote guidance med Augmented Reality är så pass verklighetstroget att det känns som om man faktiskt är där, på plats.

Resultat

Budskapet landade väl hos kunden och blev en succé, tillsammans med den nya grafiska profilen och webben. Idag XMReality är idag marknadsledare inom Remote Guidance och revolutionerar kunskapsdelning genom Augmented Reality.

XMReality arbetar med Remote Guidance för servicetekniker. Deras kunder brottas med ökande förväntningar på servicetekniker i fält, samtidigt som effektiviteten är svår att hålla uppe på grund av allt mer komplex allokering av resurser och ökande kostnader. XMReality’s lösning på det är Remote Guidance med hjälp av förstärkt verklighet, så kallad Augmented Reality.

Jörgen Lannerstedt Creative Director
Johan Ekholm Project Manager