Operations Nyhetsarkiv 2017 Sammanslagning av Service Desk

Ants IT nu fullt integrerat i byBrick Operations

171005

Under våren 2017 signerades det avtal som gjorde Ants IT till en del av byBrick Operations. Ants medarbetare flyttade relativt omgående till byBricks kontorsadress i Stockholm men har där bedrivit sin IT-verksamhet som den fungerat innan samgåendet. I oktober fullbordas dock sammanslagningen och två service desk-verksamheter blir nu en.
 
Mattias Corvini, COO i byBrick Operation är mycket nöjd med sammanslagningen: 
"Det är såklart en utmaning att slå ihop två verksamheter på så kort tid, att personal från två olika IT-bolag från ett givet datum ska börja arbeta enligt gemensamma processer och rutiner, och att vi på en gång uppnår rätt kvalité i IT-leveransen mot våra kunder. En omfattande arbetsinsats från alla medarbetare som underlättats av att respektive bolag faktiskt har delat ett flertal centrala IT-system."
 
ByBricks Operations nya Service Desk består av 25 supporttekniker indelat i tre linjer, vilket motsvarar ganska exakt en fördubbling till antal räknat. Sammantaget hanteras nu IT för fler än 450 företag och verksamheter fördelade över stora delar av Sverige. Denna nyvunna kapacitet ger byBrick Operations möjlighet att på allvar konkurrera i det storlekssegment som kallas medelstora bolag. 
 
Emelie Haggren, ny servicedeskchef i byBrick Operations ser med tillförsikt på framtiden: 
"Det känns otroligt roligt att vi snart är i mål med denna omfattande kunskapsöverföring och att jag nu fått förtroendet att leda arbetet i byBrick Operations Service Desk. Målet är solklart och realistiskt - vi ska  vinna priset som årets bästa Service Desk!"

Tobias Petersson Affärsutveckling

Visa nyhetsarkiv