News

byBrick starts a new company! (news in Swedish)

byBrick startar byBrick Insight, ett nytt bolag som är specialiserade på rådgivning och analystjänster inom kommunikation och använder mät- och analysmetoder som bland annat synliggör effekt och konkurrenskraft. Genom bolagslanseringen stärker byBrick koncernen sin analytiska förmåga samt breddar sitt erbjudande med strategisk rådgivning inom kommunikationsområdet.

”Det känns fantastiskt att få bygga ett bolag inom byBrick koncernen vars hela kultur genererar energi och driv på individ, bolags och kundnivå. Att tillsammans med världens bästa kollegor få vidareutveckla strategierbjudandet inom analys och utvärderingsområdet, känns oerhört roligt. Jag tror vårt erbjudande kompletterar resten av byBricks portfölj som handen i handsken”, säger Ann-Sofie Krol, VD på byBrick Insight.

När byBrick Insight startar har man tre konsulter baserade i Stockholm. Bolaget kommer att ledas av Ann-Sofie Krol som har över 20 års erfarenhet från kommunikationsbranschen. Ann-Sofie Krol har lång erfarenhet inom kommunikation, affärsutveckling och bolagsbyggande. Hon kommer närmast från medieanalysbolaget Opoint där hon varit nordisk analyschef.

”byBrick kan erbjuda kunderna ett stöd i hela kommunikationsprocessen, från analys till aktivering och slutligen uppföljning, på ett sätt som verkligen gör skillnad. Vi erbjuder nu större förståelse för kommunikationsinsatser och kopplar det vi levererar till sant värde och kunders andra KPI:er. Vi tror det blir oerhört viktigt framöver, när datamängderna runt kommunikation och målgrupper ökar, men bara de som kan tolka data och ge insikter att agera på, blir vinnare”, säger Björn Lantz, VD på byBrick AB.

November 2015 9